Hamilelikte Nasıl Rahat Uyurum?

Anne adayları hamilelikte fizyolojik olarak birçok değişim yaşadıklarından bu durum uyku ve yatış şekillerini de etkilemektedir. Uyku esnasında pozisyon değiştirmeleri zorlaşır. Böyle bir durum doğal olarak hamilelikte verimli uykuyu engeller.

Hamilelikte en çok şikayet edilen durumlardan biri yüz üstü yatamamaktır. Yüz üstü yatış şekli hem bebeğe baskı yapacağından hem de fiziksel olarak mümkün olmayacağından bu pozisyonda uyumak önerilmemektedir. Sırt üstü yatmak ise nefes almanızda sorun yaratabilir ve sırt ağrılarını arttırabilir.

Sol tarafınıza dönerek yan yatın

Hamileliğinizin ilk 3 ayında istediğiniz pozisyonda yatabilirisiniz ancak sonrasında yana dönerek yatmanız gerekecektir. En rahat ve önerilen uyku pozisyonu yana doğru dizlerinizi çekip yatış şeklidir. Sol tarafınıza doğru yattığınızda kan dolaşımı maksimum düzeyde artış sağlayacağı için hem vücudun ödem yapmasını önlemiş olursunuz hem de bebeğe yeterli oranda kan akışı oksijen ve besin sağlanmış olur. Yana doğru yatış pozisyonu aldığınızda dizlerinizin arasına yastık koyarak daha rahat bir istirahat sağlayabilirsiniz. Yana doğru yatış şekline alışmak için bunu ilk aylarda da deneyebilirsiniz.

Yorum Yaz